Garanția produselor electrice
Condițiile de garanție sunt în conformitate cu prevederile OUG 140/2021 cu modificările ulterioare. Astfel, conform OUG 140/2021 „În cazul lipsei conformității, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului în primul rand repararea produsului sau are dreptul de a solicita înlocuirea produsului, în fiecare caz fară plată, cu excepția situației în care măsura este imposibilă sau disproporționată”. Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabilă de timp, care însă nu poate depăși 15 zile calendarisitice. În acest sens, definiția consumatorului este următoarea „orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociații, care, în cadrul contractelor care intră sub incidența prezentei legi, acționează în scopuri din afara activității sale comerciale, industriale sau de producție, artizanale ori liberale”. Persoanele juridice nu intră sub incidenta celor doua legi menționate anterior. În cazul persoanelor juridice, pot apărea excepții cu privire la termenii și condițiile menționate în cele doua legi, în cazul în care nu este stipulat altfel în contractul de vânzare-cumpărare.
În concluzie, termenele de remediere ale produselor aflate în garanție sunt următoarele:
– maxim 15 zile calendaristice în cazul persoanelor fizice
– maxim 25 de zile lucrătoare în cazul persoanelor juridice
Totuși, la aceste termene pot apărea întârzieri însă durata de remediere se va prelungi doar cu acordul dat în scris al clientului.
Toate produsele comercializate de magazinul online www.pranoya.ro sunt noi, cu garanție națională sau internațională. Garanția acestor produse este asigurată de către service-urile autorizate ale distribuitorilor sau producătorilor, prin predarea acestora în cazul lipsei conformității, direct către centrele de service autorizat. În cazul în care nu găsiți certificatul de garanție al produsului dumneavoastră, vă rugam să îl căutați în contul de pe care s-a efectuat comanda.
Toate produsele noi se livrează sigilate și în ambalajul original al producătorului. Toate produsele sunt însoțite de certificatul de garanție tipizat al producătorului și manualul de instuctiuni, în format fizic și electronic.
Garanția produselor este de 2 tipuri:
- a) Garanție tehnică : garanția oferita de distribuitor sau producător (durată medie de utilizare ) – în acest termen, distribuitorul sau producătorul se angajează ca, în cazul lipsei conformității să readucă produsul la conformitate.
- b) Garanție de conformitate : garanția legală în conformitate cu OUG 140/2021, aplicabilă în cazurile în care garanție tehnică este mai mica iar durata medie de utilizare este de minim 24 de luni. În acest termen, vânzătorul se angajează ca, în cazul lipsei conformității să readucă produsul la conformitate. Acest tip de garanție este aplicabil doar persoanelor fizice.
Conform OUG 140/2021
Articolul 9
Răspunderea vânzătorului
- Vânzătorul răspunde față de consumator pentru orice neconformitate care există în momentul livrării bunurilor și care este constatată în termen de doi ani de la data respectivă.
Articolul 11
Măsurile corective în caz de neconformitate
- În caz de neconformitate, consumatorul are dreptul de a beneficia de aducerea în conformitate a bunurilor, de a beneficia de o reducere proporțională a prețului sau de a obține încetarea contractului în condițiile prevăzute la prezentul articol.
- Pentru ca bunurile să fie aduse în conformitate, consumatorul poate opta între reparație și înlocuire, cu excepția cazului în care măsura corectivă aleasă ar fi imposibilă sau, în comparație cu cealaltă măsură corectivă disponibilă, ar impune vânzătorului costuri care ar fi disproporționate, luând în considerare toate circumstanțele, inclusiv următoarele:
- a) valoarea bunurilor în cazul în care nu ar fi existat neconformitatea;
- b) gravitatea neconformității; sau
- c) dacă măsura corectivă alternativă ar putea fi executată fără vreun inconvenient semnificativ pentru consumator.
Articolul 12
Repararea sau înlocuirea bunurilor
- Reparațiile sau înlocuirile se efectuează cu respectarea următoarelor condiții:
- a) fără costuri;
- b) într-un termen rezonabil care nu poate depăși 15 zile calendaristice din momentul în care vânzătorul a fost informat de către consumator cu privire la neconformitate și care este stabilit de comun acord, în scris, între vânzător și consumator, luânduse în considerare natura și complexitatea bunurilor, natura și gravitatea neconformității și efortul necesar pentru finalizarea reparației sau înlocuirii;
- c) fără vreun inconvenient semnificativ pentru consumator, ținând seama de natura bunurilor și de scopul pentru care consumatorul a solicitat bunurile în cauză.
Expeditorul răspunde de corectitudinea datelor înscrise pe documentul de transport (AWB) cât și de ambalarea corectă și etichetarea coletelor.
Coletele trimise de către expeditor trebuie să fie ambalate într-un mod care să protejeze produsul de factorii ce pot duce la deteriorarea acestuia pe toată durata transportului (se recomandă folosirea elementelor de siguranță, ex: poliester, carton, folie bule de aer, etc. ). De asemenea, se recomandă ambalarea coletului astfel încât să corespundă greutății, formei și naturii conținutului, cât și modului și durata transportului. Ambalajul trebuie să protejeze conținutul astfel încât să nu poată fi deteriorat prin presiune sau manipulări succesive, putând fi, după caz, din cutii de carton, placaj, lemn, plastic umplut cu polistiren.
Bateriile / acumulatorii sunt considerate bunuri perisabile, consumabile care își pierd proprietățile încă din momentul fabricației. Astfel, garanția acestor produse este cuprinsă între 6 și 12 luni.
Garanția acoperă transportul produselor către și înapoi de la serviceul autorizat sau centrul de colectare însă nu acoperă și asigurarea produselor. În cazul în care se dorestea asigurarea produselor, acest lucru se va face de către client. Costurile de transport vor fi suportate doar în cazul în care solicitările sunt fondate; în cazul în care produsele nu prezintă nici un defect sau se încadrează într-una din situațiile mai jos prezentate, costurile de transport vor fi suportate de către client. Se recomandă utilizarea produselor conform indicațiilor de utilizare înscrise în manualul de utilizare al produsului.
Situațiile de mai jos vor duce la pierderea (anularea) garanției:
– defecțiuni cauzate de transportul, manipularea, depozitarea, instalarea și utilizarea echipamentelor în condiții necorespunzătoare
– deteriorările termice, mecanice, plastice ale produselor, datorate incendiilor, accidentelor sau neglijenței în utilizare, prezența urmelor de contact cu lichid sau alte substanțe, urme de oxidare datorate folosirii în locuri cu abur sau umiditate excesivă, praf în exces, urme de arsuri, crăpături, spărturi;
– intervenții asupra produselor executate de către persoane neautorizate de vânzător, furnizor, importator sau producător
– lipsa sau deteriorarea sigiliilor sau înscrisurilor producătorului sau vânzătorului de pe produse; lipsa sau deteriorarea seriilor de fabricație; desigilarea echipamentelor sau componentelor sigilate de vânzător, furnizor, importator sau producător; pierderea certificatului de garanție sau a actului de achiziție
– produsul nu a fost folosit in conformitate cu instructiunile descrise in manualul de utilizare sau pentru scopul pentru care a fost creat; produsul nu a fost folosit cu accesorii sau consumabile originale
– modificarea sau completarea datelor din certificatul de garanție; orice modificare făcută trebuie însoțită de către semnătură și ștampilă format fizic sau electronic.
REMEDIEREA PRODUSELOR
În cazul în care un produs aflat în termenul de garanție se defectează iar termenii prezentați mai sus nu au fost încalcați, procedura este următoarea:
Se ia legătura (telefonic, prin formularele site-ului, alte metode) cu compania noastră, prezentă pe certificatul de garanție al produsului iar în cazul în care certificatul producătorului a fost pierdut, se caută electronic în contul de pe care a fost comandat produsul. Durata de remediere a produselor poate varia, în funcție de natura defectului și disponibilitatea pieselor, de la 2 la 15 zile calendaristice (în cazul persoanelor fizice). După remedierea produselor, clienții vor fi înștiințați prin SMS sau Email de acest lucru.
Predarea sau trimiterea produselor către service-urile autorizate, cu coduri de deblocare poate duce la imposibilitatea diagnosticării produselor, prin urmare, la nerepararea acestora în termenul mai sus stabilit. Predarea sau trimiterea produselor cu defecte menționate parțial poate duce la o diagnosticare și remediere parțială.
NUMAI în cazul în care vi SE COMUNICĂ (email, telefonic) faptul că produsul trebuie să ajungă în centrul de preluare garanții al pranoya.ro, produsul se va trimite prin Curier, conform celor de mai jos:
– Destinatar: SC PRANOYA DENTAL SRL, Splaiul Independentei, nr. 202B, Camera 42, Sector 6, București, CP 060023 – plata taxelor de transport la destinatar. De asemenea, coletul se va trimite fară ramburs.
– Coletul să conțină produsul ambalat cât mai bine, de preferat în ambalajul original și cu accesoriile complete, copie de pe factură, copie de pe certificatul de garanție (în cazul în care certificatul de garanție este tipizat producător/importator, acesta se va trimite în original;
– Recepția coletelor se va face în aceasi zi în care sunt livrate de curieri, în limita programului de lucru pranoya.ro (Luni-Vineri 12:00-16:00). Coletele trimise vinerea vor fi preluate în service în ziua de luni a săptămânii următoare. Durata de remediere a produselor poate varia, în funcție de natura defectului și disponibilitatea pieselor, de la 2 la 15 zile calendaristice (în cazul persoanelor fizice). După remedierea produselor, clienții vor fi înștiințați prin SMS sau Email de acest lucru. Produsele venite prin curier, vor fi retrimise tot prin curier, la adresa indicată de client. Statusul produselor aflate în centrul de preluare garanții pranoya.ro se poate verifica online (după autentificare), statusurile produsului fiind:
– nerezolvată : produsul se afla încă în posesia pranoya.ro, în vederea unei testări preliminarii
– service autorizat : produsul se află în serviceul autorizat al distribuitorului / producătorului în vederea remedierii
– service PRANOYA : produsul s-a întors din serviceul autorizat și se verifică de către personalul companiei
– în așteptare : produsul poate fi ridicat sau este în curs de expediere / livrare
Produsele predate în centrul de preluare garanții pranoya.ro care nu sunt ridicate în termen de 90 de zile din momentul înștiințării, vor intra în posesia pranoya.ro (cel mai probabil se vor casa).
Departament Info Garanții & Retur
Adresa : Splaiul Independentei, nr. 202B, Camera 42, Sector 6, Bucuresti
Telefon : +40 755 822 228
E-mail Info Garanții: info@pranoya.ro